Wprowadzenie
Zanim przejdziesz do czytania dalszej części regulaminu pamiętaj, że jest on tylko szablonem rozgrywki RP. Jest ona na tyle dynamiczna, że czasem następują odstępstwa od niego, ponieważ każda sytuacja w grze różni się od siebie choćby najmniejszym czynnikiem lub szczegółem.
§1. Postanowienia ogólne
1.1W przypadku naruszenia zasad opisanych w regulaminie użytkownik może tymczasowo lub permanentnie stracić prawa dostępu do serwera. Administracja jednocześnie zastrzega sobie prawo zablokowania użytkownika bez podania powodu ani przyczyny.
1.2Brak znajomości regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.
1.3Stan upojenia alkoholowego nie zwalnia z przestrzegania poniższego regulaminu.
1.4Szacunek to podstawa. Należy zwracać się z odpowiednim szacunkiem do członka społeczności.
1.5Zabrania się korzystania z jakichkolwiek skryptów, cheatów, exploitów, loot-cyclingu, bugów dających przewagę w grze.
1.6Decyzja administracji jest ostateczna, możesz jednak odwołać się po połowie nadanej kary poprzez odpowiedni kanał kontaktu z administracją (Ticket). Ban PERNAMENTNY jest bez możliwości odwołania.
1.7Każdy, kto widzi osobę łamiącą/nadużywającą regulamin ma obowiązek zgłoszenia tego Administracji.
1.8Zakazuje się przesiadywania na komunikatorach głosowych, komunikowania się poza grą oraz oglądania streamów innych graczy w czasie gry na serwerze, nawet "w tle". Wyjątek (8.16)
1.9Podczas korzystania z Radia IC (8.16) wymagane jest nagrywanie rozgrywki. Nagranie powinno obejmować obraz gry, dźwięk oraz komunikację między graczami.
1.10Aby korzystać z Radia IC (8.16) należy mieć przy sobie radio z baterią w środku.
1.11Korzystając z Radia IC (8.16), należy stosować zasadę "double-mic" – czyli wypowiadając coś na Discordzie, równocześnie należy używać czatu głosowego w grze, aby nie uzyskiwać nieuczciwej przewagi. Wszelkie informacje zdobyte z pominięciem tej zasady lub brak nagrania będą traktowane jako MG (8.4).
1.12Podczas informacji o aktualizacji modyfikacji, gracz natychmiastowo musi przerwać akcje RP i opuścić serwer w celu pobrania moda. Utracone przedmioty w wyniku restartu przed aktualizacją nie będą zwracane.
1.13Korzystanie z pojazdów jest na własną odpowiedzialność. Wszelkie straty/uszkodzenia z nim związane nie podlegają zwrotom.
§2. Zasady Ogólne
2.1Doprowadzanie innych graczy do śmierci powinno być ostatecznością.
2.2Pamiętaj, że życie masz tylko jedno - szanuj je.
2.3Pamiętaj, że nawet jeśli ktoś łamie regulamin, Ty nigdy nie wychodź z roli. Ewentualne nieprawidłowości wraz z nagraniem zgłaszaj w tickecie bądź na in-game po zakończonej akcji RP.
2.4Obowiązuje kategoryczny zakaz używania faszystowskich i rasistowskich zwrotów (N-wordy, p-wordy, c-wordów)
2.5Obowiązuje kategoryczny zakaz napastowania, odgrywania gwałtów i napaści na tle seksualnym w kierunku innych ocalałych bez zgody OOC gracza, którego to dotyczy.
2.6W przypadku, gdy gracz rozłączy się z serwerem podczas prowadzenia akcji RP z innym graczem z powodów niezależnych od niego (brak internetu, crash itp.) jest zobowiązany zamieścić screen dokumentujący powód opuszczenia, datę oraz godzinę zajścia z paska zadań systemu Windows na kanale crashe na serwerze Discord. Screeny bez w/w elementów nie będą uznawane w przypadku skarg.
2.7Po rozłączeniu się z serwerem, a następnie po powrocie gracz jest zobowiązany w jak najszybszym czasie powrócić do wcześniejszej akcji RP.
2.8Zakaz rozprzestrzeniania przedmiotów donatorskich w jakikolwiek sposób przez ich właściciela.
2.9Wymagane jest ustawienie imienia i nazwiska postaci w nazwie profilu w launcherze.
2.10Zakaz odgrywania niepełnoletniej postaci.
§3. Zasady Discord/Kanał in-game
3.1Gracz ma obowiązek stawienia się na Discordzie (poczekalnia In-game), gdy zostanie wezwany przez Administracje.
3.2Niezastosowanie się do (podpunkt 3.1) jest równoznaczne z nałożeniem tymczasowego bana do wyjaśnienia sytuacji.
3.3Podczas sytuacji In-game powinna być zachowana pełna kultura tj. brak wyzwisk, krzyków.
3.4Aby zgłosić gracza zalecane jest nagranie przedstawiające sytuację, która się wydarzyła. Nagranie musi zawierać twój głos, innych osób oraz otoczenia.
3.5Kategoryczny zakaz nagrywania/streamowania sytuacji na kanale In-game.
3.6Każda sytuacja wyjaśniana na In-Game jest rozpatrywana indywidualnie.
§4. Rozgrywka
4.1Wszystkie dowody przeciwko osobie, która narusza regulamin serwera, są ważne przez 48 godzin.
4.2Zakaz KOS. (8.8)
4.3Zakaz celowego uśmiercania postaci.
4.4Zakaz porywania drugiego gracza bez odpowiedniego podłoża fabularnego.
4.5Zakaz powrotu do swojego ciała w celu zdobycia swoich przedmiotów.
4.6Zabronione jest nadużywanie czatu OOC i stosowania na nim wulgaryzmów.
4.7Musisz posiadać sprawnie działający mikrofon, aby móc grać na serwerze. Musisz również z niego aktywnie korzystać.
4.8Po restarcie obowiązuje każdego 5-minutowy immunitet, dzięki któremu nie może dojść do nowej agresywnej akcji RP.
4.9Zakaz jakichkolwiek akcji agresywnych 10 minut przed restartem. (np. zakuwanie innego gracza)
4.10Zabronione jest używanie imion i nazwisk znanych postaci, jak i postaci fikcyjnych (Celebrity Name)
4.11Zabronione jest używanie pojazdów do rozjeżdżania grup zombie, mutantów oraz zwierząt. Nie dotyczy pojedynczych sztuk na drodze.
4.12Zakaz używania zwrotów niemających odzwierciedlenia w życiu realnym i/lub które mogą zaburzać immersję innych graczy.
4.13Zabronione jest stawianie fizycznych obiektów na drodze w celu zablokowania drogi. Jednak gdy planujemy jakąś akcje RP, która wymaga postawienia rzeczy na drodze należy skonsultować to z administracją.
4.14Gracza rozpoznać można tylko i wyłącznie po twarzy, wyglądzie postaci, ubiorze, opasce, głosie (również pojedyncze ubrania np. różowa czapka), które miał podczas napadu itp. Dotyczy akcji agresywnych.
4.15Zakaz umyślnego przejeżdżania samochodem graczy.
4.16Nieimmersyjna jazda na pojeździe jest zabroniona.
4.17Zezwalamy na granie postaci chorej psychicznie, lecz nie zwalnia to Ciebie z przestrzegania regulaminu.
4.18Kiedy gracz tworzy nową postać, może dołączyć do tej samej zarejestrowanej grupy/frakcji, po tygodniu i zezwoleniu od administracji.
4.19Zakaz ubierania opasek innych grup/frakcji bez wcześniejszego uzgodnienia tego z administracją.
4.20Rzeczy skradzione przez okna nie podlegają zwrotowi.
4.21Zakaz podawania jedzenia, picia, leków innej osobie bez jej wiedzy.
4.22Idąc AFK na serwerze podejmujesz ryzyko, że Twoja postać może zostać okradziona
4.23Gracze mogą korzystać z modulatorów na zasadzie stałej zmiany głosu przez całe życie postaci. Zakazuje się komputerowego modyfikowania głosu na potrzeby pojedyńczych interakcji.
4.24Zakaz ściągania, wyrzucania przedmiotów z ekwipunku w momencie śmierci
4.25Zakaz nieimmersyjnego umieszczania graffiti.
4.26Limity na podróżowanie: Stalker 10 os. Frakcja 8 os. + 4 maksymalnie stalkerów (Kandydat do frakcji jest liczony jako frakcja). Naukowcy nie są liczeni do żadnego limitu.
4.27Nie można oskarżać kogoś o współprace z inną frakcją na podstawie ubioru, sprzętu.
4.28Zakaz spamowania na czacie globalnym w PDA oraz nadużywania wiadomości jako ANONIM.
4.29NPC są traktowani na równi z innym graczem.
4.30Frakcje nie muszą cenić swojego życia w obrębie 100m od swojej bazy.
4.31Monolith powiadomia graczy, że znajdują się w tym obszarze przed wejściem lub rozpoczęciem ataków na dowolną bazę frakcji i obszar handlowy (z wyłączeniem tajnych lokalizacji handlowych). Ogłoszenie polega na nadawaniu pieśni monolitowych w promieniu 75 metrów od tych lokalizacji. Celem ogłoszenia jest danie graczom uczciwej szansy na ucieczkę lub schronienie się.
4.32Zabrania się wykorzystywania nienaturalnych i nieodgrywanych ruchów w walce PvP (8.17, 8.18)
4.33Zabrania się nadmiernego i nienaturalnego używania Q i E (tzw. spam) w celu utrudnienia trafienia lub zaburzenia realizmu RP. Dozwolone jest jedynie realistyczne wychylanie się.
§5. Grupy
5.1Aby zarejestrować grupę, należy utworzyć zgłoszenie (Ticket) z właściwą kategorią na serwerze Discord.
5.2W skrajnych przypadkach Administracja ma prawo do zmiany liderów grup.
5.3Każda grupa w skrajnym przypadku może zostać usunięta i wiąże się to z utratą dóbr do niej przypisanych.
5.4Grupa musi składać się z minimum 3 aktywnych graczy na serwerze.
5.5Lider grupy jest odpowiedzialny za zachowanie graczy w grupie.
5.6Każda osoba przynależąca do jakiejkolwiek grupy zarejestrowanej musi nosić na ramieniu opaskę grupy.
5.7Zakaz ubierania opasek innych grup bez wcześniejszego uzgodnienia tego z administracją.
5.8Jeżeli grupa posiada serwer Discord należy dodać group managerów i udostępnić im widoczność wszystkich kanałów.
5.9Lider grupy ma prawo do FCK postaci z grupy po wcześniejszym uzgodnieniu tego z grup managerami.
5.10Wszelkie sprawy związane z grupami należy kierować bezpośrednio na discordzie grupy oznaczając group managerów lub za pomocą ticketa.
5.11Zarejestrowane grupy mają możliwość wypowiadania wojny innym grupom z przyczyn IC (8.1), która może trwać maksymalnie 7 dni. (z możliwością przedłużenia za zgodą obu stron oraz Group Managera)
5.12Do wybuchu wojny wymagana jest zgoda obu zaangażowanych stron oraz Group Managera.
5.13Podczas wojny obowiązuje KOID (8.9) dla obu stron konfliktu.
5.14Frakcje muszą cenic życie członka tej samej frakcji gdy są wzięci jako zakładnicy.
5.15Wszyscy członkowie muszą nosić swój strój frakcyjny w czym zalicza się koszula/kurtka, spodnie oraz opaska frakcyjna.
5.16Po uśmierceniu postaci, dołaczenie do tej samej frakcji/grupy jest możliwa po tygodniu od śmierci postaci.
5.17Zakaz wykonywania nieimersyjnych akcji w bazach innej frakcji/grupy np. wchodzenie na jej teren niezabijajać stojących tam strażników NPC.
5.18Akcje związane z wtargnieciem na baze wrogiej grupy/frakcji mogą byc przeprowadzone w godzinach 17-23 w tygodnu. A w weekendy 18-01.
§6. Status postaci
6.1Status “Nie żyjesz” Zapominasz o akcji, która do tego doprowadziła. Inna postać może jednak "przypomnieć" o wydarzeniach jeśli o nich wie lub uczestniczyła i przeżyła.
6.2Status "Brak Amnezji" pojawia się, wtedy gdy postać zostanie zabita. Postać po takiej informacji pamięta zdarzenia, które ją do tego doprowadziły
6.3Status "NIEPRZYTOMNY" po prostu nieprzytomność postaci. Po odzyskaniu przytomności, gracz może kontynuować wszystkie akcje RP.
§7. Agresywne akcje
7.1Wymagamy od graczy dołożenia wszelkich starań, aby zaangażowali się oni w rozgrywkę w trybie Role-Play i unikali rozgrywki w stylu PVP lub samego grindu na innych graczach.
7.2Musisz mieć fabularny (8.12) powód Role-Play dla wszystkich decyzji i działań podejmowanych przez twoją postać.
7.3Akcje rabunkowe są zwolnione z przestrzegania punktu (8.2). Jednakże nadmierne wykorzystywanie, będzie karane.
7.4Wszystkie wrogie działania i inicjacje, w tym wszelkie polecenia i żądania, muszą być jasne dla wszystkich zaangażowanych w danej akcji.
7.5Strona atakująca musi brać pod uwagę, że ich ofiara może się obronić. W przypadku nieudanej obrony (śmierć) może być to potraktowane jako nieposzanowanie życia.
7.6Gracze w poruszających się pojazdach nie muszą szanować swojego życia, gdy ktoś wykonuje inicjacje w ich kierunku. Jednak gracze, którzy próbują zainicjować w kierunku pojazdu, muszą przestrzegać normalnych zasad inicjacji.
7.7Agresorzy muszą dać ofiarom odpowiednią ilość czasu na odpowiedź na ich żądania przed wymierzeniem kary. Ofiara musi się niezwłocznie poddać (chyba że akcja daje przewagę ofierze - do czego konieczne jest nagranie)
7.8Nie możesz wymagać od ofiary otwarcia drzwi do bazy lub obozowiska.
7.9Podczas rabunku musisz pozostawić przedmioty do przeżycia: sprawny filtr i maskę gazową, rozsądną ilość jedzenia i picia, rozsądna ilość szmatek/bandaży, broń palna i co najmniej połowę amunicji do pozostawionej broni oraz buty.
7.10Po obrabowaniu donatora z przedmiotu kosmetycznego, agresor w ciągu 24h musi zgłosić ten fakt przez ticket w celu wymiany przedmiotu na normalny.
7.11Gdy korzystamy z radia discord (8.16) podczas akcji agresywnej należy mówić na co najmniej dwóch kreskach głośności.
7.12Wolni Stalkerzy mają kategoryczny zakaz obrabowywania innych wolnych stalkerów.
7.13Frakcja\Zarejestrowana grupa która została zaatakowana ma możliwość wezwania wsparcia po przez metody IC. Grupa wspierająca musi być sztywno związana z limitem (maks 8 osób)
7.14Frakcja Monolit ma przyzwolenie na KOS. Wszyscy mają zezwolenie na użycie KOID wobec Monolitu.
7.15Gracze którzy inicjują akcje na terenie bazy/checkpointu (8.11/8.19) frakcji muszą liczyć się z ryzykiem konsekwencji. Ozacza to że wszyscy w bazie jak i w jej obrębie (100m) moga podjąć próbę obrony bez wcześniejszej inicjacji.
7.16Podczas nagrywania agresywnej akcji na nagraniu musi być słychać również discorda.
7.17Każda osoba podejmująca agresywną akcję RP powinna posiadać nagranie całej sytuacji, ze swojej perspektywy (Gracz musi posiadać zapisane nagranie z akcji przynajmniej przez 24h). W innym przypadku podczas konfrontacji może zostać postawiony w mniej korzystnej sytuacji.
7.18Zakaz dołączania do akcji agresywnej "na trzeciego". Chyba, że wymaga tego sytuacja.
§8. Pojęcia
8.1In Character (IC) - Czyli wszystko to co dotyczy twojej postaci a także całej gry i absolutnie nic poza nią.
8.2Out of Character (OOC) - Wszystko, co dotyczy świata poza gry.
8.3Power Gaming (PG) - Wymuszenie na kimś akcji RP uniemożliwiając mu reakcje.
8.4Metagaming (MG) - Wykorzystywanie informacji OOC w świecie IC.
8.5Fail RP - Nieralistyczne, nielogiczne odegranie roli lub wyjście z niej
8.6Character Kill (CK) - Całkowite uśmiercenie postaci za zgodą administracji.
8.7Vehicle Deathmatch (VDM) - Celowe przejeżdżanie graczy.
8.8KOS - Atak/zabójstwo gracza bez inicjacji.
8.9KOID - Atak/zabójstwo gracza bez inicjacji po jego rozpoznaniu.
8.10Raid - Złamanie zabezpieczeń lub nieautoryzowane wejście do bazy innego gracza.
8.11Baza - Miejsce zabezpieczone w 100% codelockiem.
8.12Fabuła - nie jest równa historii postaci. Jest dyktowana przez wydarzenia na serwerze.
8.13Poszanowanie życia - musisz szanować życie postaci cały czas podczas rozgrywki na serwerze.
8.14Przedmiot Donatorski - Spersonalizowany przedmiot z unikalną teksturą.
8.15AI - Postać, która jest sterowana przez serwer.
8.16Radio IC (Voice Channel) - Kanał głosowy na serwerze Discord HumanityRP służący jako zamiennik radia w grze wywoływanego komendą /dolacz na kanale #radio.
8.17Drop Shot – nagłe padanie na ziemię/kucania z jednoczesnym strzelaniem podczas wymiany ognia w celu uniknięcia trafienia, bez uzasadnienia fabularnego
8.18Quick side step – nienaturalnie szybkie i powtarzalne uniki boczne, które nie mają odzwierciedlenia w realnym zachowaniu człowieka i zakłócają immersję.
8.19Checkpoint - Lokalizacje oznaczone flagami na mapie, które mogą być przejmowane przez zarejestrowane grupy/frakcje.
Wszelkie prawa zastrzeżone | Twórcy regulaminu: Loxer, Hardwal